2 Ekim 2009 Cuma

Akıllı Kalem

Bugün can sıkıntısından kanal kanal dolaşırken TRT2'de ilginç ve faydalı bir haberle karşılaştım.Haberi direk sizlerle paylaşıyorum. Aşağıdan haberi okuyabilirsiniz.

''Akıllı kalemle imza tarih olacak, bankacılık işlemleri evden yapılacak.


İş Bankası, müşterilerinin şubede bekleme süresini azaltmak amacıyla sanal şube 'Gişematik'i açtı. Banka ayrıca bireysel
kredi ve kredi kartı başvuru formlarının doldurulma süresini 1 dakikanın altına indirecek 'akıllı kalemi' de kullanacak.

İSTANBUL - İş Bankası müşterilerinin banka şubelerinde bekleme süresini azaltacak ayrıca, bireysel kredi veya kredi kartı gibi başvurularında form doldurma külfetini ortadan kaldırıp zamandan kazandıran iki yeni ürün birden çıkartıyor. Gişematik ile şubelerdeki kuyrukları, akıllı kalemle form doldurma süresini kısaltmayı planlayan İş Bankası’nın önümüzdeki dönemde teknolojiyi daha fazla kullanacağını söyleyen İş Bankası Operasyonlar ve Alternatif Dağıtım Kanallarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hakan Aran, bankanın 2010 yılında yalgınlaştıracağı iki yeni ürünü hakkında şu bilgiyi verdi:

‘İşlem 11 dakika sürüyor’

“Kredi kartı başvuru formunun doldurulması banka müşterisi için yaklaşık 11 dakika sürüyor. Biz akıllı kalemle bu süreyi 1 dakikanın altına çektik. Kişi bu kalemle başvuru formundaki çok sayıda kutucuğu doldurmak yerine imzasını atıp bunun dışında birkaç kutuyu dolduruyor, gerisini bilgisayar dolduruyor. Bunu şimdilik 20 şubede deniyoruz. Bu sistemi yıl sonuna kadar tüm İş Bankası şubelerinde, gelecek yıl kurumsal müşterilerimiz ve özel bankacılık hizmeti verdiğimiz üst segment müşterilerimizde kullanmayı planlıyoruz. Bu uygulamayı örneğin kart dağıtımını yapan kuryelerde de kullanabiliriz. Böylece müşteri kartını getiren kuryenin gösterdiği bölüme akıllı kalemle imzayı attığı anda kredi kartı da kullanıma açılacak” diye konuştu.


İmzasız bankacılık

Bankaların geliştirdikleri yazılım ve uygulamalarla banka şubesine gelmeden işlem yapma kolaylığı sağlamaya çalıştığını söyleyen Aran, İş Bankası’nın 2010 yılında yaygınlaştırmayı düşündüğü akıllı kalemle artık neredeyse tüm işlemlerin evden yapılabileceğini söyledi.
İlk aşamada şubelerde bürokrasiye bağlı zaman kaybını önlemeyi amaçladıklarını ardından şirket ve özel bankacılık hizmeti verilen üst segment müşterilere yaygınlaştırmayı düşündükleri proje hakkında İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Aran şu bilgiyi verdi: “Örneğin özel bankacılık müşterimiz veya bizde hesabı olan şirketler imza gerektiren birçok işlemini bu kalemle yapabilecek. İlk aşamada kredi kartı başvurusu hemen ardından tüketici kredisi başvurusu ve devamı gelecek.

‘Şubeye gelmek yok’
Yani, müşterimiz kredi kartı veya kredi alma gibi şubede imza atma zorunluluğu olan işlemleri evinin oturma odasından yapabilecek. Şimdi tüketici cep telefonu ile bir dakikada kredi alıyor ama hala son imzayı atmak için banka şubesine gitmek zorunda kalıyor. Akıllı kalem bu zorunluluğu ortadan kaldıracak.”


İnternet şubesi yenilendi

İş Bankası teknolojiye yatırımlarını da sürdürüyor. Banka yaklaşık dört aydır internet şubesindeki eksiklikleri belirleyip iyileştirme çalışmaları yapıyor. İş Bankası’nın iştiraki İşnet’e bağlı Softech şirketinde yaklaşık 400 kişilik yazılım ekibi tarafından yapılan çalışma ile internet şubesinin yenilenme çalışmalarına devam ettiklerini söyleyen Genel Müdür Yardımcısı Hakan Aran, “İş Bankası daha önce güvenliği öne koyan işlemi tercih ediyordu. Şimdi güvenlikten taviz vermeden müşterilerimize kullanım kolaylığını da sunmayı hedefliyoruz.” dedi.


‘Görüntülü sanal gişeye git, hizmeti merkezdeki elemandan al’

Türkiye İş Bankası’nın ikinci önemli teknolojik uygulaması ise ‘Gişematik’ diye adlandırılan sanal gişe. Aran, ay sonları veya vergi ödemeleri gibi özel günlerde müşterilerin şubelerde yoğunluğunun arttığı zamanlarda bekleme sürelerinin bazen 30 dakikaya kadar çıkabildiğini belirtip bu süreyi azaltmak amacıyla müşterilerine görüntülü olarak hizmet verecek yeni bir gişe yarattıklarını kaydetti.


‘Müşteri yığılması azalacak’

İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Hakan Aran, sözlerine şöyle sürdürdü:
“Şubemize giren müşteri bankacılık işlemi yapmak için sıra aldığında Gişematik’ten de hizmet alabilecek. Bu gişeye gelen müşteri karşısında görüntülü olarak çağrı merkezinden bir arkadaşımızı bulacak. Para yatırma, para çekme, ödeme yapma yani tüm bankacılık işlemlerini görüntülü olarak çağrı merkezindeki arkadaşımızdan alabilecek. Böylece dönemsel müşteri yığılmaları azaltılacak. Güvenliği ise şimdi sanal şubelerimizdeki tüm görüşmeleri video kaydını alarak sağlıyoruz. Kimlik kontrolünü de yine kamera ile ekrandan yapıyoruz. Yani imzanın yerini görüntü alacak. Güvenlik böylece sağlanmış olacak.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder